frejjas

Alla inlägg den 20 mars 2014

Av Freja - 20 mars 2014 21:23

Prövade att dricka vatten med hallon idag haha. Har sett de på massa bilder så varför inte, men nä de var ju ingen skillnad alls. De kändes bara lite roligare när man drack haha och såg coolare ut

Av Freja - 20 mars 2014 18:14

Dem flesta vill nu för tiden gå ner i vikt. Själv vill jag gå upp i vikt och skaffa muskler. Men dem som vill gå ner i vikt svälter ofta sig själv vilket är fel. Jag tycker man ska göra detta istället:

-En powerwalk varje morgon
Varför just på morgonen? Jo, för att din kropp inte ätit någonting på kanske 10-12 timmar, dina glykogen-nivåer är väldigt låga och kroppen måste använda din andra energikälla efter kolhydrater, vilket är fett och därför är det optimalt för att förbränna.

-Ät potatis istället
Potatis är ett exempel på en kolhydratskälla som innehåller lite kolhydrater per 100 g, 17,5 g / 100 g kokt potatis i salt för att vara exakt enligt livsmedelsverkets hemsida.

-Koffein
Koffein höjer din kroppstemperatur och ökar förbränningen. Därför brukar många dricka en Celsius/ en svart kopp kaffe innan cardio. Celsius innehåller även fler ämnen just för att öka förbränningen, men det gör dig också mycket piggare såklart.

-Näringsrik kost
Glöm inte att få i dig alla vitaminer och mineraler du behöver. Många glömmer bort att vitaminer behövs till bl a förbränningen där B-vitamin är väldigt viktigt.

-Protein, protein och protein
Glöm inte bort att din kropp behöver protein för att kunna bygga upp muskler. Många som ?svälter sig? skippar maten i princip helt och då får man ingen vacker kropp. En perfekt viktnedgång gör man succesivt, med planering och utan att tappa för mycket muskelmassa.

-Var inte rädd för kolhydrater
Kolhydrater är trots allt en väldigt bra energikälla. Jag laddar alltid med kolhydrater innan mina styrkepass och älskar energin det ger mig!

-Alkohol
En Long Island Ice Tea innehåller 740 kcal.. Kanske inte den drinken du dricker, men det är bara ett exempel på en kalorifälla. Alla får dricka om dom vill såklat, men om man verkligen vill må bra kanske man borde överväga om det verkligen är värt att dricka sig aspackad var och varannan helg..

(Bild på biffen Jenny)

Av Freja - 20 mars 2014 17:52

Gymmade imorse, blev 25 min på crosstrainern och lite mag och ryggövningar. I eftermiddags hade vi ju ett SO prov och det gick ganska bra. Vet redan att jag har ett fel och det är sååååå störigt!!

Har precis käkat middag nu och kollar lite 'Scandal'. Ikväll åker jag kanske in till Lund och kollar Lugis handbollsmatch

Presentation


Freja, 17 år. Skriver om min vardag för det mesta, men lägger även in inlägg om mode, musik, outfits etc.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni är intressant att läsa om på min blogg?
 Sanningar
 Vad jag gör
 Modetips
 Outfits
 Inspo
 Mina åsikter

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards