frejjas

Alla inlägg under november 2013

Av Freja - 30 november 2013 01:35

Tyckte Hunger games, catching fire var bra men sorglig och man blir arg och upprörd av filmen. Men jag tycker ändå att ettan var bättre för slutet på denna var konstigt. Den bara tog slut liksom därför kommer de väl antagligen komma en tredje film som jag tror kommer bli den bästa!! Men filmen var iallafall bra och får 3 av 5 toast.

Efter bion stack vi hem till Josefine och kraschade hennes tjejkväll haha no-life men kul.
Följde med Nellie hem sen, alltså till mitt tredje hem typ, och vi har kollat på The heat fast vi typ somnade så nu har vi gått och lagt oss. Godnatt

Lol

Av Freja - 29 november 2013 16:55

Älskar mysiga grejer på vintern så brukar ofta önska mig mjukisdress, pyjamas m.m

Av Freja - 29 november 2013 16:52

Gick helt ok på mitt spanska prov idag, faila på en del annars gick de bra. När jag kom hem idag somnade jag direkt, var så skönt!! Var väldigt efter igårkväll kanske. Men nu sitter jag iallfall på bussen till Malmö med Nellie för att äta middag och kolla på 'Hunger games, catching fire'. Hoppas den är bra men inte allt för sorglig

Av Freja - 29 november 2013 07:35

Sov över hos Ellen igår istället, pallade inte åka hem så de var mysigt att sova över. Vi snackade massa och kollade film. Nu är vi vakna och sitter på bussen på väg till skolan... Drygt. Men har fett chill dag förutom att jag har prov

Vi drack te igår, den där mango var jättegod

Av Freja - 28 november 2013 18:07

Chill dag idag hände lite ovanliga saker men de gick att hantera. När jag kom hem så har jag bara pluggat och varit ute med hunden. Efter middagen ska jag mysa med ellenpellen ska bli skönt för jag pallar inte plugga till mitt spanska prov som är imorgon...

Av Freja - 27 november 2013 22:30

Nu är de snart december och jag längtar faktiskt till jul för en gångs skull. Om det väl ska bli kallt nu kan de väl lika bra börja snöa!? Snö jag allting mycket roligare och gladare. Har till och med börjat lyssna på massa julmusik haha. Men jag har inte ätit min första lussebulle än

Bästa med december:
- kan använda varma mysiga kläder
- kan ligga inne och kolla film, dricka varmchocklad och äta pepparkakor
- åka pulka och ha snöbollskrig hehe
- härliga stämningen som skapas vid längtandet av julen
- julafton då man får träffa härlig släkt och få paketer

Av Freja - 27 november 2013 19:33

Var i skolan idag första dagen denna veckan. Mådde toppen trots att jag varit sjuk så kändes bra att vara tillbaka så att man inte missar något. Skulle till tingsrätten idag med några klasskompisar för att kolla på ett fall som vi måste göra på juridiken. Fallet som vi skulle kolla på blev inställt tyvärr så åkte hem och pluggade

Av Freja - 26 november 2013 15:47

1. Peta mindre Undvik att ta på huden och klämma på plitor. Är du inte ren om fingrarna kan du få infektioner. 


2. Rengör Använd milda men effektiva rengöringsprodukter. Vanlig tvål torkar exempelvis ut huden.

 
3. Dra ner på sockret Socker, alkohol och skräpmat gör att kroppen vill avgifta sig och det gör den bland annat via huden, vårt största organ. 


4. Tillför fukt Drick mycket vatten och smörj in dig dagligen med en fuktgivande och skyddande hudkräm eller lotion som känns bra. Sitter du framför datorn mycket så är det bra att ha solskyddsfaktor som skyddar mot strålning i din produkt. 


5. Välj grönt Frukt och grönsaker innehåller mineraler och vitaminer som ger frisk hy. 


6. Få i dig zink Zink finns naturligt i till exempel kött, sill, ostron och ägg. Brist på zink kan ge akne, oren och mjällande hy. 


7. Mineralsmink Makeup kan faktiskt skydda huden. Mineralpuder låter ofta huden andas, samtidigt som det skyddar. Se dock upp med mineralolja, som kan täppa till porerna. Ta bort allt smink på kvällen.

 

8. Peela Peeling två gånger i veckan och djuprengörande lermask en gång i veckan rensar bort bakterier. 


9. Coola ner och skydda Stress avspeglar sig genast i hyn, som blir flammig och inflammerad. Använd solskyddsfaktor i vårsolen och sluta rök. 

 

 

Presentation


Freja, 17 år. Skriver om min vardag för det mesta, men lägger även in inlägg om mode, musik, outfits etc.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni är intressant att läsa om på min blogg?
 Sanningar
 Vad jag gör
 Modetips
 Outfits
 Inspo
 Mina åsikter

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards